Jom Follow!

Sunday, 1 April 2012

Dia yang terus setia ^^


Ya Allah, ana temui yang sudi mendengar, tapi hanya kadang kala..
Ya Rabb, ana temui yang sanggup mendengar, tapi ada batas penceritaannya..
Ya Robbul Izzati, tidak ana temui yang sanggup dan terus setia mendengar setiap satu rintihan ana tanpa lelah melainkan Engkau..
Alhamdulillah.. Terima kasih Ya Allah, kerana terus- terusan ada utk hambaMu ini.. Pimpinlah ana ke SyurgaMu.. amin.. 
After all, that’s what i learnt last 2 days and yesterday..
Days before, i knew the theory.. tapi kali, baru ana sedar betapa bezanya teori and practical!


Yeah,, kita boleh bersandar pada manusia, tapi sampai bila? tak  kan dalam setiap benda kita perlu berharap  pada manusia? Bukankah Allah yang memegang hati kita? Pinta pada Dia sebelum kita pinta pada manusia!
 Yeah,, it’s true the fact that manusia bantu kita buat tu.. buat ni.. tapi harus kita sedar! Bear in mind! Allah yang gerakkan hati dan anggota manusia tu utk bantu kita..


Hmm.. jujurnya, ana cukup terluka dengan kawan ana sorang ni.. waktu dia susah suatu masa dahulu, ana sanggup tinggalkan, korbankan apa saja pada dia, untuk menyalurkan kekuatan pada dia.. fikir ana, kalau bukan kita sesama muslim saling menguatkan dan menguatkan antara satu sama lain, siapa lagi yang akan menghulurkan tangan?
Tapi, hari ni, waktu ana jatuh ditimpa tangga bertimpa2.. ana terima satu jawapan yang cukup melukan hati ana dari sahabat itu.. ana sangkakan, waktu genting sebegini, insyaAllah dia akan bantu ana untuk bangkit seperti mana pernah ana lakukan padanya suatu masa dahulu. Tapi jawapannya cukup mengguris hati dan perasaan ana.. jawabnya: “Masalah saya hari tu baru je settle.. saya tak nak dah serabutkan diri saya, bebankan diri saya dengan masalah2 ni..”
Hmm.. jujur jauh dari sudut hati ana, ana cukup sedih.. terasa diri cukup tak bermakna pada sahabat itu.. tapi, perlu ke ana ungkit tiap satu ‘pengorbanan’ ana pada dia selama ini dengan harapan moga2 dia akan bantu ana?
 
Ana rasa tak perlu ana ungkit pada sahabat itu sehinggakan ana gadaikan tanaman ana waktu dia susah suatu waktu dahulu utk dapatkan perhatian dia hari ini?
Hmm.. nak jaga hati orang lain x sesukar untuk mendidik hati kita sendiri sebenarnya,, utk ikhlas seikhlasnya, sabar sesabarnya, menerima seadanya, berbaik sangka, etc..
Ya Allah, kuatkan lah hambaMu yang lemah ini..


Kurniakanlah ana sepasang mata yang sentiasa  mengalirkan air mata kerana takut dan berharap padaMu.. amin..


Terima Kasih Kerana Membaca!!

2 comments:

Najwa said...

baersabar aje lah .sy jugak pernah rase mcam tu. .

Najihah Husin said...

Hanya tuhan saja mengetahui perasaan kita